New Terms and conditions

Allmänna villkor

WLN Group AB, registrerat hos svenska Bolagsverket med organisationsnummer 559324-5912, Gåshaga brygga 1, 181 66 Lidingö, Sverige. När du handlar hos oss eller använder våra tjänster och webbplatser gäller svensk lag och följande villkor. Villkoren är viktiga för både dig och oss eftersom de beskriver vad vi förväntar oss av varandra. De ger dig även användbar information. Vi håller de här användarvillkoren uppdaterade och ändrar dem från tid till annan, så kom ihåg att titta in innan du handlar, eftersom den senaste versionen gäller. Om du behöver hjälp med någonting är du givetvis alltid välkommen att kontakta oss.

Beställning 

För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal och vara behörig att använda något av de betalsätt vi accepterar. Köpet måste göras i ditt namn. När du lägger en beställning kommer du att få ett e-mail som bekräftar att vi har mottagit din order. Vi utför sedan en rutinmässig förauktorisering för att kontrollera att betalningen är godkänd. Därefter skapas ett avtal baserat på dessa villkor. Du har eventuellt möjlighet att avbryta din beställning under en kort period efter det att beställningen har skickats in. Om vi redan har packat din order är det inte längre möjligt. Alla beställningar gäller i mån av tillgång.

Abonnemangspolicy

Ditt abonnemang innebär att du får du upprepade leveranser. Dessa baseras på abonnemangets varaktighet, 4 eller 12 veckor. Vill du ändra, eller avsluta ditt Abonnemang behöver du göra det minst 5 arbetsdagar innan nästkommande leverans. Du administrerar ditt Abonnemang under Profil och Mitt abonnemang i appen. Här kan du när som helst enkelt lägga till eller ta bort produkter, avsluta eller skjuta på din nästa leverans. Dina betalningsuppgifter kommer att lagras säkert och du debiteras för var och en av dina leveranser.

Flera Abonnemangserbjudanden och Byte av Plan

Vi erbjuder flera olika abonnemangsplaner. Prissättningen och erbjudanden på Abonnemang kan variera och vi kan komma att ändra dessa utan föregående meddelande (förutom där det krävs enligt gällande lagstiftning). Varje abonnemangsplan kan erbjuda varierande tillgång mängd eller typ av produkter, innehåll eller funktioner i appen, tjänster eller begränsningar, vilket meddelas när du registrerar dig eller framgår av annat material som beskriver abonnemangsplanen. 

Du kan ändra ditt Abonnemang från en plan till en annan. Övriga villkor som gäller för byte av en abonnemangsplan (till exempel gällande avgifter och ändringar av betalningsdatum) meddelas när du byter abonnemangsplan.

Kostnadsfria Provperioder

Abonnemang kan göras tillgänglig för dig under en kostnadsfri och tidsbegränsad provperiod (”Prova på-Abonnemang”). Längden på varje Prova på-Abonnemang anges vid registreringen.

För att kunna använda produkter och tjänster under Prova på-Abonnemangets giltighetstid måste du, vid tidpunkten för din registrering, ange en giltig Betalningsmetod. Din betalningsmetod blir inte debiterad under Prova på-Abonnemangets giltighetstid.

Om du inte säger upp ditt prova på-abonnemang i tid innan förnyelsedatumet, kommer abonnemangsavgiften att debiteras din betalningsmetod när ditt prova på-abonnemang går ut.

Om vi erbjuder dig ett Prova på-Abonnemang eller annan kampanjbaserad prissättning för ett Abonnemang kommer de specifika villkoren för erbjudandet att meddelas vid registreringen eller i annat material som beskriver erbjudandet. Oavsett vilket kommer Betalningstjänsten påbörja fakturering av den vanliga Abonnemangsavgiften genom att använda din Betalningsmetod för ditt Abonnemang när ditt Prova på-Abonnemang eller kampanjpris går ut, om du inte säger upp det innan perioden för erbjudandet går ut.  Vi kommer inte att meddela dig om att ditt Prova på-Abonnemang eller kampanjpriserbjudande är på väg att upphöra, om inte gällande lagstiftning kräver att vi gör det.  

Löpande Abonnemang

När du startar ett abonnemang och förser WLN Group AB med en Betalningsmetod, åtar du dig att betala en Abonnemangsavgift. WLN Group AB debiterar din Betalningsmetod för den första Abonnemangsavgiften det datum då vi bekräftar ditt köp av Abonnemanget och skickar din beställning. Därefter debiterar WLN Group AB din Betalningsmetod för Abonnemangsavgiften på återkommande basis, var fjärde vecka, i enlighet med ditt bestämda faktureringsintervall.

När du ingår avtal med bindningstid på 12 veckor med 3 leveranstillfällen, förpliktar du dig att betala för tjänsten under hela bindningstiden. Om du därefter inte väljer att binda om dig på 12 nya veckor med 3 leveranstillfällen debiterar WLN Group AB din Betalningsmetod för Abonnemangsavgiften på återkommande basis var fjärde vecka.

Vid det tillfälle du väljer att skjuta på din nästa leverans debiterar WLN Group AB din Betalningsmetod för Abonnemangsavgiften i enlighet med ditt nya Abonnemangsdatum.

Faktureringsintervall

Abonnemangsavgiften faktureras vid tidpunkten då du upprättar ditt Abonnemang och fortsätter faktureras löpande om du inte säger upp ditt Abonnemang. Observera att längden på ditt faktureringsintervall varierar beroende på vilken typ av bindningstid du väljer. Observera att tidpunkten för faktureringen kan ändras i händelse av problem med din Betalningsmetod, till exempel om ditt kreditkort går ut eller om du ändrar din Abonnemangsplan. För att se ditt nästa faktureringsdatum, gå till paketfliken under kommande paket.

Ändringar avseende Abonnemangspris

WLN Group AB kan ändra priset för ett Abonnemang och kommer att meddela eventuella prisändringar i enlighet med gällande lagar.

Uppdatering av Betalningsmetod

Du uppdatera din Betalningsmetod genom att gå till din Profil och välja Betalningsuppgifter i appen. En ändring av din Betalningsmetod kan resultera i ändringar i ditt tidigare faktureringsintervall. Det är ditt ansvar att uppdatera och upprätthålla den Betalningsmetod som är knuten till din Abonnemangsavgift. Om du befinner dig utanför ditt Hemland och vill uppdatera din Betalningsmetod måste din alternativa Betalningsmetod vara ett giltigt betalningssätt utfärdat i eller på annat sätt godkänt i ditt Hemland. 

Obetalda belopp

Du är ansvarig för alla kostnader som uppkommer i anslutning till ditt Abonnemang.  

Om din Betalningsmetod som finns registrerad hos WLN Group AB inte kan täcka Abonnemangsavgiften kan vi komma att avbryta kommande leveranser tills du uppdaterar din Betalningsmetod och betalar din Abonnemangsavgift.

Vi kan göra ytterligare försök att, eller tillåta Betalningstjänsten att försöka debitera din Betalningsmetod efter misslyckade försök (dvs. om din Betalningsmetod nekas). Vi kan driva in eller tillåta Betalningstjänsten eller en annan tredje part att driva in den summa du inte lyckas betala för ditt Abonnemang. Du förblir betalningsskyldig för alla summor och extrakostnader såsom bankens övertrasseringsavgifter, inkassoavgifter, rimliga advokatkostnader och skiljedomskostnader. 

Priser och produktbeskrivningar

Vi har alltid mycket på gång hos Wellon, och ibland händer det att vi lägger upp ett felaktigt pris eller beskriver en produkt på ett felaktigt sätt. Om vi upptäcker ett fel som rör någon av de produkter du har beställt kommer vi att meddela dig så snart vi kan och ge dig möjlighet att bekräfta din beställning igen (till rätt pris) eller annullera den. Priserna inom Sverige inkluderar moms.

Leverans

Vi jobbar hårt för att uppfylla alla leveranstider, men ibland kan det bli förseningar – t.ex. på grund av förseningar hos fraktbolaget, logistiska problem eller dåligt väder. Eventuella fraktkostnaderna kan variera, men framgår före köpet i kassan. Vi kommer att hålla dig uppdaterad så långt vi kan och du bör kunna spåra din försändelse via ett sändningsnummer. Om du inte får en leveransbekräftelse, kontrollera ditt skräppostfilter, eftersom det kan hända att e-postmeddelanden av misstag placeras där. Du är alltid välkommen att kontakta oss om det uppstår problem eller om du undrar över något.

Returer och Återbetalningar

Som konsument har du en lagstadgad ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal. När det gäller varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel gäller tyvärr ingen retur/ångerrätt vid köp över internet. Om du som konsument köper dina produkter via vårt abonnemang bekräftar du och lämnar ditt uttryckliga samtycke till att du inte har någon ångerrätt avseende köpta produkter. Vill du ändra, eller avsluta ditt Abonnemang behöver du göra det minst 5 arbetsdagar innan nästkommande leverans. Du ser datum för din nästkommande leverans under ditt Kommande paket under Mitt paket i appen.

Reklamation

Har du mottagit en produkt i bristfälligt skick ser vi självklart till att du får en ny!

(i) meddela Wellon Group AB inom 14 (fjorton) dagar efter att du märkt eller borde ha märkt felet, att du vill reklamera produkten. För snabbast hantering, bifoga en bild på den defekta varan via email, info@wellon.se, så hjälper vi dig vidare på bästa sätt.
(ii) tydligt ange vad som är felaktigt med Produkten; och
(iii) tillse att produkten är välpaketerad och i ursprunglig förpackning.

Återbetalning till kund vid nyttjande av reklamationsrätten sker när Wellon Group har mottagit den returnerade produkten varefter Wellon Group AB återbetalar ett belopp till dig motsvarande redan erlagda priset för produkten.

Garanti

Wellon är återförsäljare för samtliga varumärken på siten. Garantier på produkter lämnas av respektive tillverkare. Vi lämnar inga ytterligare garantier utöver den av tillverkaren specificerade. Om du känner dig det minsta osäker på garantin eller de anvisningar som medföljer din produkt, kontakta oss innan användning så vi kan hjälpa dig. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt. Om du är osäker på vad produkten innehåller, kontakta oss innan användning/beställning.

Allergisk reaktion

Om du har du fått en allergisk reaktion av någon produkt du köpt hos oss, vänligen kontakta någon av våra näringsspecialister på 020-22 00 25.