FAQ
Rådgivning
Vilka kosttillskott och vitaminer är rätt för mig?
Det finns inget generellt svar på denna fråga, utan det finns många olika faktorer som påverkar. Alla är unika!
Vi rekommenderar dig att göra vår digitala hälsoanalys för en personlig rekommendation. Vi analyserar din biokemi, din livsstil och dina kostvanor och tar därefter fram en plan med vitaminer och kosttillskott anpassade för dig. Vill du göra vår digitala hälsoanalys klickar du HÄR
Jag är inte nöjd med rekommendationen. Vad gör jag?
Ibland kanske du inte får den rekommendation du förväntade dig. Om du upplever att det inte framgår varför just denna rekommendation gjorts för dig är du varmt välkommen att kontakta oss på info@wellon.se
Jag kan ingenting om nutrition. Vart ska jag börja?
Lugn! De flesta kunder vi möter tycker att det är svårt. Du behöver inte kunna någonting utan vi guidar dig. Vi ställer frågor och kommer gemensamt fram till vad som passar dig och hur just ditt abonnemang ska se ut.
Vi rekommenderar dig att göra vår digitala hälsoanalys.
Jag har inte fått det resultatet jag förväntat mig. Vad ska jag göra?
Det finns inget generellt svar på denna fråga, utan det kan vara många olika faktorer som påverkar. Alla är unika! För bäst vidare rådgivning vill vi gärna komma i kontakt med dig. Kontakta oss på info@wellon.se
Jag vill lägga till fler produkter i mitt abonnemang, hur gör jag?
Du administrerar ditt Abonnemang under Profil och Mitt abonnemang i appen. Här kan du när som helst enkelt lägga till eller ta bort produkter, avsluta eller skjuta på din nästa leverans.
Är all rådgivning kostnadsfri?
Ja!
Jag vill träffa en näringsexpert fysiskt, går det?
Vi finns bara på nätet och erbjuder rådgivning digitalt. Våra näringsexperter finns tillgängliga på chatt eller via mejl på info@wellon.se.
Är det köpkrav vid rådgivning?
Nej!
Jag är osäker på vad jag behöver, kan jag göra en hälsoanalys hos er?
Att veta sitt behov av kosttillskott och vitaminer kan kännas svårt, men vi vill gärna hjälpa dig! Gör vår kostnadsfria hälsoanalys.
Kontakta oss på det forum du föredrar, chatt, email eller telefon. Vill du göra vår digitala hälsoanalys klickar du HÄR
Hur kommer jag i kontakt med en näringsexpert?
Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl på info@wellon.se. Vill du göra vår digitala hälsoanalys klickar du HÄR
Är alla som ger rådgivning utbildade inom näringslära?
Ja.
Hur går jag tillväga om jag har frågor gällande min hälsoanalys?
Vid frågor om din hälsoanalys får du gärna kontakta oss. Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl på info@wellon.se. Vill du göra vår digitala hälsoanalys klickar du HÄR
Är det inte svårt att analysera någons hälsoprofil utan att ses fysiskt?
Vi upplever inte att det är svårt. Detta tack vare att vi ställer många frågor i vår digitala hälsoanalys. Önskar vi kompletterande information som vi anser är viktig för att kunna ge en passande rekommendation kommer vi kontakta dig.
Leverans
Var är mitt paket?
Har du inte fått ditt paket inom utlovad leveranstid? Kontakta oss på chatt eller via mejl på info@wellon.se. Vänligen var redo med ditt ordernummer!
Hur lång är er leveranstid?
Du bör ha din första leverans inom 2-7 vardagar. Återkommande leveranser kommer var 4e vecka.
Vilka leveranssätt erbjuder ni?
Postnord varubrev, Bring ombud.
Mitt paket var skadat när det kom fram, vad gör jag nu?
Beklagar detta! Det måste fått sig en törn under transport.
Kontakta oss gärna via mejl och bifoga bild på ditt skadade paket som underlag för en reklamation. Självklart ska man mottaga sitt paket i fullgott skick!
Betalar jag frakt?
Nej, frakten är kostnadsfri.
Har ni hemleverans?
Ja! Vi erbjuder hemleverans med Postnord varubrev fr.o.m. den andra och sedan de återkommande leveranserna.
Behöver jag visa legitimation när jag hämtar ut mitt paket hos ombud?
Ja
Retur
Jag ångrar mitt köp, är det möjligt när produkterna i abonnemanget är skräddarsydda för mig?
Nej, tyvärr inte. När det gäller varor som är specialtillverkade efter konsumentens önskemål eller som har en tydlig personlig prägel gäller ingen retur/ångerrätt vid köp över internet.
Jag vill reklamera en vara. Hur gör jag?
Har du mottagit en produkt i bristfälligt skick ser vi självklart till att du får en ny! För snabbast hantering, bifoga en bild på den defekta varan via email så hjälper vi dig vidare på bästa sätt.
Jag har glömt att hämta ut mitt paket och det har nu returnerats tillbaka till er. Vad händer nu?
Ingen fara! Vi kommer att kontakta dig så snart vi mottagit paketet i retur. Vi sänder paketet på nytt till dig helt kostnadsfritt.
Betalsätt
Vilka är era betalsätt?
Gå till Allmänna villkor för att läsa mer om våra betalsätt.
Övriga frågor
Kan jag avsluta mitt abonnemang när jag vill?
Ja! Ditt abonnemang löper 4 veckor i taget. Vill du ändra, skjuta fram, eller avsluta ditt program, behöver du göra det minst 5 vardagar före din nästkommande leverans.
Du administrerar ditt Abonnemang under Profil och Mitt abonnemang i appen. Här kan du när som helst enkelt lägga till eller ta bort produkter, avsluta eller skjuta på din nästa leverans. Har du frågor? Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl på info@wellon.se.
Kan jag lägga till eller ta bort produkter ur mitt abonnemang?
Ja! Du administrerar ditt Abonnemang under Profil och Mitt abonnemang i appen. Här kan du när som helst enkelt lägga till eller ta bort produkter, avsluta eller skjuta på din nästa leverans. Har du frågor? Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt ell via mejl påinfo@wellon.se.
Jag fick ingen orderbekräftelse
Orderbekräftelsen skickas till din mail så fort din order är registrerad. Under högt tryck kan de ta lite längre tid, så vi ber dig att kolla din mejl om ett par timmar igen. Om du inte har mottagit din orderbekräftelse inom några timmar och den inte finns i skräpkorgen är du välkommen att kontakta oss på chatt eller mejl.
Kan jag skjuta på min nästa leverans?
Du administrerar ditt Abonnemang under Profil och Mitt abonnemang i appen. Här kan du när som helst enkelt lägga till eller ta bort produkter, avsluta eller skjuta på din nästa leverans. Har du frågor? Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl påinfo@wellon.se.
Vad använder Wellon mina personuppgifter till?
Vi värnar om din personliga integritet och eftersträvar alltid en hög nivå av dataskydd – i enlighet med GDPR. Denna integritetspolicy förklarar hur vi samlar in och använder din personliga information. Den beskriver också dina rättigheter och hur du kan göra dem gällande.
Det är viktigt att du tar del av och förstår integritetspolicyn och känner dig trygg i vår behandling av dina personuppgifter. Du är alltid välkommen att kontakta oss vid eventuella frågor.
Mer information om hur Wellon använder dina personuppgifter: Integritetspolicy
Hur startar jag mitt abonnemang?
Vill du ha hjälp med hur just ditt abonnemang ska se ut? Lugn! De flesta kunder vi möter tycker att det är svårt. Du behöver inte kunna någonting utan vi guidar dig. Vi ställer frågor och kommer gemensamt fram till vad som passar dig och hur just ditt abonnemang ska se ut. Det bästa sättet att få guidning är att börja med att göra vår digitala hälsoanalys. Våran digitala hälsoanalys hittar du HÄR.
Var hittar jag kvittot?
Av miljöskäl har vi valt att inte skicka med ett kvitto utan allt skickas digitalt. Kontakta oss om du önskar få ditt kvitto postat till dig, så fixar vi självklart det.
Jag kan inte lägga en order och starta ett abonnemang, vad gör jag?
Det kan bero på olika faktorer. Vänta en stund och försök igen. Fungerar det fortfarande inte är du välkommen att Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl på info@wellon.se.
Produktsäkerhet
Kan jag ta kosttillskott och vitaminer om jag är gravid eller ammar?
Generellt sett finns inga risker med kosttillskott vid graviditet och amning så länge du följer rekommendationer om dagligt referensintag. Flera vitaminer är också viktiga för fostrets utveckling. Det finns dock vissa kosttillskott som inte rekommenderas om du är gravid och ammar, och andra kan till exempel påverka fostret om de intas i för hög dos. Därför rekommenderar vi dig att alltid kontakta en näringsexpert eller läkare innan du börjar ta kosttillskott och du är gravid eller ammar. Om du under din graviditet får någon komplikation eller något sjukdomstillstånd kopplat till graviditeten, behöver du kontakta din läkare.
Har ni möjlighet att erbjuda medicinsk rådgivning?
Enligt gällande lagstiftning får Wellon inte ge råd eller behandling avseende vissa sjukdomstillstånd/sjukdomar eller skador. Vi på Wellon sätter alltid våra kunders hälsa och välmående i främsta rummet och rekommenderar er därför att söka hjälp från läkare när behov av läkarexpertis uppstår.
GDPR
Jag vill inte få mejl från er längre.
Kontakta oss på det forum du föredrar; chatt eller via mejl på info@wellon.se så hjälper vi dig.
Jag vill radera mitt konto hos er.
Kontakta oss via mejl så hjälper vi dig.